Pierwsza polska strona w pełni poświęcona tematyce skryptów ERM


Opisy

Patch do edytora map WoG 3.3



1. Instalacja


Po ściągnięciu rozpakowujemy plik. Teraz wchodzimy do katalogu z grą i tworzymy kopię pliku edytora map WoG (H3wmaped.exe) Następnie wchodzimy do katalogu z patchem i uruchamiamy plik H3WMapEdPatch.exe wybieramy edytor a potem wciskamy przycisk start. Po zakończeniu instalacji pliki H3WMapEdPatch.cnt, H3WMapEdPatch.dll, H3WMapEdPatch.hlp, H3WMAPED.HLP , H3WMAPED.cnt kopiujemy do katalogu z grą. Jeśli jakiegoś z tych plików nie widzimy ustawiamy w systemie wyświetlanie wszystkich plików. W folderze do którego rozpakowaliśmy patch znajdują się jeszcze dwa foldery: Data i Update. Jak wskazuje logika zawartość katalogu Data kopiujemy do katalogu Data z grą. Natomiast jeśli chcemy mieć możliwość umieszczania dowódców i emisariuszy na mapie umieszczamy zawartość katalogu Update w katalogu Update z grą i instalujemy. UWAGA! ta wersja nie jest kompatybilna z poprzednimi patchami do edytora. Jeśli mamy zainstalowany edytor z poprzednimi wersjami tego patcha należy ją usunąć i przywrócić kopię edytora (Kto czytał ten opis to tak zrobił). Kopia jest także tworzona podczas instalacji i ma rozszerzenie bak. Wystarczy więc zmienić rozszerzenie na exe i można instalować.

2. Co daje ten patch?

Otóż ułatwia każdemu mapmakerowi życie. W końcu można umieszczać w garnizonach, miasta, zdarzenia, chatkach misji... Nowe Wogowe artefakty, stworzenia. Po za tym polska wersja tego patcha zawiera obiekt dotąd znany tylko ze zwogifikowanej mapy. "Zielone" siedlisko goryniczy. Jest to drugi alternatywny obiekt niedostępny dotąd z poziomu edytora:



Od Wersji 3.1 edytor posiada nowe możliwości m.in. :

  • eksport i import minimapy (m.in. w formacie bmp)
  • Zaawansowane opcje obiektów czyli m.in. tworzenie np. artefaktu o wyglądzie miasta
  • Ustawianie obiektów na wszystkich terenach
  • Wypełnianie całej mapy danym typem terenu
  • Proste łączenie (import)) skryptów w formacie ERM do zdarzeń czasowych.



W wersji 3.2 poprawiono kilka mniejszych błędów m.in. brak zaawansowanych opcji w niektórych przypadkach. W polskiej wersji uzupełniłem menu (Opcje WoGa) o dwa skróty do programów (należy je najpierw pobrać z tej strony i przekopiować do folderu z grą). Są to Pędzle przeszkód i konwerter map.

W aktualnej wersji 3.3 dodano;
  • Opcję automatycznego backupu. (Tworzy opie zapasowe map z rozszerzeniem .bak)
  • Możliwość kopiowania całych obszarów map (dotąd możliwe tylko przy użyciu programu copymap)
  • Możliwość wyboru formatu mapy podczas zapisywania (WOG lub SOD)
  • Walidator mapy ostrzega o nałożonych na siebie obiektach. (W wypadku gdy oba posiadają wejścia, które są na siebie nałożone).
  • Poprawiono ogólną stabilność edytora.




Do patcha dodałem pliki pomocy do edytora H3WMAPED.HLP i H3WMAPED.cnt dzięki, którym klikając prawym przyciskiem myszy na wogowym obiekcie np. otrzymamy jego opis. Pliki te można także pobrać z nowej oficjalnej strony WoGa.

3. Problemy i porady

Jeśli po instalacji edytor map nie będzie chciał się uruchomić to najprawdopodobniejszą przyczyną jest brak jakiegoś pliku. O tym w punkcie pierwszym. Angielska wersja patcha naprawia generator map losowych jednak jeśli będziemy jej używać to w pewnym momencie może wyskoczyć komunikat błędu. (Przy użyciu narzędzi do losowego generowania drzew) Problem ten nie dotyczy polskiej wersji, ponieważ umieściłem w nim dwie wersje pliku ZEOBJTS.txt
Druga ZEOBJTSrandom.txt służy do generowania losowych map, pierwsza do tworzenia mapy samemu. Aby nie otrzymywać komunikatów o błędach radzę używać pierwszego pliku. (tego z zielonym siedliskiem Goryniczy) Jeśli chcemy wygenerować mapę losową WoG zmieniamy nazwę pliku ZEOBJTS.txt na np. ZEOBJTSx.txt a pliku ZEOBJTSrandom.txt na ZEOBJTS.txt
Po wygenerowaniu mapy przywracamy oryginalne nazwy plików.

Uwaga! Od wersji 3.2 nie trzeba już bawić się w zmianę nazwy powyższych plików. Wystarczy wcisnąć F8 (Uruchamia pędzle przeszkód) i wybrać tryb losowej mapy.



Ostatnia aktualizacja: 2009-08-09

© 2005-17 Gildia ERM Kopiowanie, powielanie, modyfikowanie i publikowanie materiałów z tej strony bez zgody autora zabronione.
Powered by Altair