Pierwsza polska strona w pełni poświęcona tematyce skryptów ERM


Opisy

Copymap




1. Krótki opis

Jest to mały programik znany chyba wszystkim i służy do kopiowania fragmentów map (SoD oraz WoG)
Jednakże ponieważ (jak dotąd) nie natknąłem się (w sieci) na żadną instrukcję jak z niego korzystać sądzę że mało kto
umie z niego korzystać :)
Dlatego w tym dziale wszystko wyjaśniam.
Program działa w trybie tekstowym i aby z niego korzystać najlepiej użyć pliku z rozszerzeniem .bat
Czego będziemy potrzebować do skopiowania jednego fragmentu mapy do drugiego?

  • po pierwsze dwóch map WoG (lub SoD) o rozszerzeniu .h3m
  • po drugie prostego edytora tekstowego (np. Notatnik)
  • zainstalowany program archiwizujący (np. Winrar)
  • trochę cierpliwości i umiejętności czytania ze zrozumieniem ;)

2. Jak z niego korzystać?
W danym katalogu np. Copymap powinny znajdować się pliki rar.bat, h3m.bat oraz program copymap
Następnie do tego katalogu kopiujemy dwa pliki map Heroes3 np. pierwsza.h3m i druga.h3m
(w nazwach pliku nie powinno być spacji).
Następnie uruchamiamy plik rar.bat (rozszerzenia plików powinny zmienić się na rar)
Teraz należy wypakować utworzone w ten sposób pliki rar (oczywiście trzeba posiadać odpowiedni program np. Winrar)
Jeśli otrzymaliśmy w ten sposób plik "bez rozszerzenia" można przystąpić do kolejnej czynności
Otwieramy plik kopiuj.txt i zmieniamy parametry (po słowie COPYMAP)
Co oznaczają kolejne parametry dowiadujemy się z samego programu copymap.exe

Aby nie było żadnych wątpliwości zamieszczam polskie (wolne) tłumaczenie:
  • SF - nazwa pliku mapy źródłowej (tej z której będziemy kopiować przyp. Altair)
  • TF - nazwa pliku mapy celu (tej "na którą" będziemy kopiować wskazany fragment)
  • OF - nazwa pliku mapy wynikowej (wygenerowanej przez program, należy dodać rozszerzenie .h3m)
  • SX - współrzędna x punktu miejsca - odkąd fragment będzie kopiowany (na mapie źródłowej)
  • SY - współrzędna y punktu miejsca - odkąd fragment będzie kopiowany (na mapie źródłowej)
  • TX - współrzędna x punktu miejsca - odkąd fragment będzie wklejany (na mapie celu)
  • TY - współrzędna y punktu miejsca - odkąd fragment będzie wklejany (na mapie celu)
  • DX - szerokość kopiowanego obszaru (0 = cała mapa)
  • DY - długość kopiowanego obszaru (0 = cała mapa)
  • SL - poziom mapy w pliku mapy źródłowej (0 - powierzchnia, 1 - podziemia)
  • TL - poziom mapy w pliku mapy celu (0 - powierzchnia, 1 - podziemia)
Teraz załóżmy, że chcemy skopiować fragment mapy pierwsza od punktu 0,0 obszar szerokości 4 kratek na mapie drugiej (w to samo miejsce na innej mapie): W plik tekstowy wpisujemy
COPYMAP pierwsza druga wynik.h3m 0 0 0 0 5 5 0 0

Następnie cały plik zapisujemy jako np. kopiuj.bat i uruchamiamy go.

Jeśli WSZYSTKIE polecenia w tym rozdziale zostały wykonane poprawnie powinniśmy ujrzeć np. taki ekran:

Plik wynikowy np. wynik.h3m można teraz z łatwością otworzyć w edytorze map WoG.

3. Pytania i Odpowiedzi
- To nie chce działać i pisze co "dekompresji" plików h3m

Czy aby na pewno pliki map zostały rozpakowane?
- Mam problem z nazwą pliku program jej nie rozpoznaje!
Tak jak pisałem w nazwach plików nie może być spacji! Jednak całkiem możliwe że twój "DOS" przyjmuje tylko nazwy 8 - znakowe :)

- Użyłem pliku rar.bat w folderze z innymi mapy i wszystkie mają teraz rozszerzenie .rar Pomocy nie chce zmieniać nazwy tych wszystkich plików!
Po pierwsze bez paniki. Użyj pliku h3m.bat i wszystko wróci do normy ;P

- Rozmiar pliku "wynikowego" jest dość duży w porównaniu do plików innych map. Co jest tego przyczyną?
Plik nie został spakowany (skompresowany) ;) Należy tworzyć go w edytorze map i wybrać polecenie Zapisz. (Wtedy plik znacznie zmniejszy swe rozmiary)






Ostatnia aktualizacja: 2007-06-10

© 2005-24 Gildia ERM Kopiowanie, powielanie, modyfikowanie i publikowanie materiałów z tej strony bez zgody autora zabronione.
Powered by Altair