Pierwsza polska strona w pełni poświęcona tematyce skryptów ERM


Skrypty


Skrypt - Ulepszona nekromancja (UN) 1.2


Wstęp

Istnieje wiele ciekawych pomysłów tego co można by było dodać do WoG'a (skryptów ERM). Niestety znacznie mniej jest osób, które chcą (i są w stanie) podjąć się napisania czegoś takiego. Za pomocą ERM można naprawdę bardzo wiele, jednak są rzeczy których póki co nie potrafi. Jedną z tych rzeczy jest bez wątpienia Nekromancja. Nie istnieją (a przynajmniej ja o nich nie wiem) żadne komendy, które umożliwiałyby zmianę jej procentowej wartości czy też stworzeń w wyniku której uzyskujemy po zakończonej walce. (nie mówiąc już o artefaktach) Dlatego jednym logicznym w tym wypadku rozwiązaniem jest napisanie od NOWA całego systemu nekromancji. (włącznie z dźwiękiem, opisami umiejętności i artefaktów)
Napisanie tego skryptu zajęło ponad półtora miesiąca. (Najtrudniejszy skrypt jaki dotąd napisałem)


Jakie są możliwości tego skryptu?

Skrypt pozwala (jeśli posiadamy płaszcz nieumarłego króla) na wybór stworzenia które otrzymamy po walce (CTRL + LPM na ikonie nekromancji)




Jeśli włączona opcja dodatkowa wtedy możliwe ustawienie np:




Oczywiście dowolnie możemy zmieniać typy stworzeń, współczynniki procentowe czy artefakty z tym związane.
Wystarczy tylko zmodyfikować kilka pierwszych linijek skryptu:



!#VRv4900:C0/56/141/159;
!#VRv4904:C10/20/30/5/10/15/30/10/20;
!#VRv4913:C58/60/64;
!#VRv4916:C1;


Oto co oznaczają kolejne linijki:



!#VRv4900:Cf1/st1/st2/st3;


gdzie:
f1 - flaga włączenia (1) lub wyłączenia (0) dodatkowych stworzeń (st2, st3) w nekromancji
st1 - nr stworzenia otrzymywanego podczas zwykłej nekromancji (56 - Szkielety)
st2, st3 - nr stworzeń otrzymywanych podczas rozszerzonej nekromancji (musi być włączona opcja f1) bohater NIE MUSI mieć płaszcz nieumarłego króla

Kolejna linijka opowiada za procentową wartość nekromancji


!#VRv4904:Cn1/n2/n3/a1/a2/a3/a4/b1/b2;


Gdzie:
n1 - wartość dla podst. poziomu nekromancji
n2 - wartość dla zaawansowanego poziomu nekromancji
n3 - wartość dla mistrzowskiego poziomu nekromancji
a1 - wartość nekromancji dla amuletu grabarza
a2 - wartość nekromancji dla kaptura wampira
a3 - wartość nekromancji dla butów trupa
a4 - wartość nekromancji dla płaszcza nieumarłego króla

b1 - wartość nekromancji dla nekromantonu
b2 - wartość nekromancji dla więzienia dusz


Trzecia linijka odpowiada za ustawienia płaszcza:


!#VRv4913:Cp1/p2/p3;


gdzie:
p1 - nr stworzenia otrzymywanego przy posiadaniu płaszcza oraz podst. nekromancji
p2 - nr stworzenia otrzymywanego przy posiadaniu płaszcza oraz zaawan. nekromancji
p3 - nr stworzenia otrzymywanego przy posiadaniu płaszcza oraz mistrza nekromancji


Ostatnia linijka kontroluje stworzenia na które nekromancja nie działa:

!#VRv4916:Cn;

gdzie:
n =
(0) - na wszystkie stworzenia działa nekromancja
(1) - na duchy nie działa nekromancja
(2) - na wszystkie stworzenia, które nigdy nie były żywe nie działa nekromancja. (np. Golemy, Żywiołaki)

Jeśli modyfikujemy te linijki (lub dodamy je w osobnym skrypcie) np.
Chcemy aby płaszcz nieumarłego króla dawał zamiast liszy (i arcyliszy) wampiry i wampirzych lordów:


!#VRv4900:C0/56/141/159;
!#VRv4904:C10/20/30/5/10/15/30/10/20;
!#VRv4913:C58/60/62;
!#VRv4916:C1;


Jeśli zmodyfikujemy pierwszą linijkę (oraz ustawimy odpowiednie opcje w menu nekromancji)


!#VRv4900:C1/56/141/159;
!#VRv4904:C10/20/30/5/10/15/30/10/20;
!#VRv4913:C58/60/62;
!#VRv4916:C1;







Pytania i Odpowiedzi:

Skąd pobrać ten skrypt?
- Skrypt dostępny jest tu (oraz w dziale download)


Czy ten skrypt rzeczywiście działa jak oryginalna nekromancja?
- Dołożyłem wszelkich starań aby tak było. Jednak możliwe, że o czymś zapomniałem.

Co się stanie w wypadku w armii będziemy posiadać tylko ulepszone stworzenia danego typu (np. wapirzych lordów)?
- Oczywiście otrzymamy ulepszone stworzenie, (o 1/3 mniej niż formy nieulepszone)
Tak jest w wypadku wszystkich stworzeń w nekropoli (od kościei do upiornych smoków).

Czy skrypt ten działa w trybie MP (Multiplayer)?

- Tak, lecz tylko dla graczy siedzących przy jednym komputerze.

Czy skrypt działa na AI (gracza komputerowego)?
- Tak działa, jednak póki co nie potrafi "on" wybierać opcji. Jednak wszystkie zmiany wprowadzone w skrypcie działają na niego.




Ostatnia aktualizacja: 2007-06-12

© 2005-24 Gildia ERM Kopiowanie, powielanie, modyfikowanie i publikowanie materiałów z tej strony bez zgody autora zabronione.
Powered by Altair